Handelsbetingelser

Generelt

Du kan finde svar på de fleste af dine spørgsmål på denne side. Hvis ikke du finder det her er du velkommen til at ringe eller maile til os.

[email protected] 

Tlf: +45 75836868
Hverdage: 10:00 - 17:30, fredag 10.00- 18.00 , lørdag: 10-15

Om at handle hos Butiklouise.dk

  • Jeg er ny kunde. Hvordan bestiller jeg?
    Velkommen til butiklouise.dk som ejes af Butik Louise Vejle (CVR nr.21197106), dejligt du fandt os. Butiklouise.dk blev etableret i 2012. Alle de varer du finder i webshoppen kan købes online her og nu, eller i vores fysiske butik Søndergade 21 7100 Vejle. Klik på en vare du er interesseret i og vælg størrelse eller farve. Klik herefter på knappen 'Læg i kurv'. Du kan nu lægge flere varer i kurven, ved at finde dem i webshoppen på samme måde. Når du er klar til at gå til kassen, klikker du på 'Gå til bestilling'.

Hav venligst bank/kortoplysninger parat, samt adressen varerne skal sendes til. Når disse oplysninger er udfyldt klikker du på "Gennemfør bestilling" og dine varer er på vej til dig.

  • Har butiklouise.dk en fysisk butik?
    Ja, vi har haft en fysisk butik siden 1982 i Vejle. Du kan finde butikken på Søndergade 21 7100 Vejle tlf. 75836868. Vi tror på, at vi kan betjene dig bedre, når vi også til dagligt har en fysisk butik, hvor vi kan se hvordan vores varer fungerer når vi betjener de fysisk fremmødte kunder. Således er personalet i den fysiske butik og webshoppen de samme. Begge steder gælder ærlig og reel service i øjenhøjde. (Ved køb i den fysiske butik er der 14 dages bytte- og returret. Nedsatte- og udsalgsvarer kan byttes til anden vare eller tilgodebevis).
  • Kan jeg ringe til jer?
    Du er naturligvis velkommen til at ringe til os på (+45) 75836868. Telefonen er åben i butikkens åbningstid hverdage kl. 10.00 - 17.30. og lørdag kl. 10-15. Husk du også altid kan sende en email til [email protected] . Vi bestræber os på at besvare alle emails indenfor 24 timer på hverdage. Vi ser frem til at høre fra dig.

Spørgsmål omkring en vare

  • Varen jeg gerne vil have er udsolgt - får I flere af den?
    Det sker at visse varer bliver udsolgt. Engang imellem får vi efterleverancer af populære varer, og nogle gange får vi varer retur. Derfor kan vi kun opfordre dig til at kigge forbi fra tid til anden. Du kan også med fordel tilmelde dig vores nyhedsbrev.
  • Jeg har brug for mere information om en vare
    Vi skriver så mange oplysninger som muligt om vore varer, så som størrelse, farve, materiale. Vi sætter også en ære i at have gode og fortællende billeder af vore varer.
    Hvis du har brug for yderligere information, så skriv til [email protected]  - det er vigtigt at du oplyser mærke og model navn, som fremgår på de enkelte varer.
  • Jeg så nogle lækre styles i et af de mærker I fører - kan I finde det til mig?
    Det kan være vi har dem selvom det ikke fremgår af webshoppen (kan være under oprettelse). Skriv eller ring blot til os.
  • Varen jeg købte er nu blevet billigere - betaler I differencen tilbage?
    Heldigvis sætter vi flere priser ned end vi sætter op. Vi kan desværre ikke kompensere kunder, der allerede har købt en vare, som vi efterfølgende sætter prisen ned på.

Spørgsmål omkring betaling

  • Hvilke betalingskort kan jeg bruge?
    Dankort
    Dankort / VISA-Dankort
    VISA
    MasterCard
    VISA Electro
    Maestro
    JCB

    De viste priser på webshoppen er inklusiv dansk moms (25 %). Al handel på butiklouise.dk foregår på dansk.
  • Kreditkort
    I betalingsfasen får du opgivet, hvilke varer du har bestilt samt den samlede pris. Når du vælger at gå til kassen, bliver du ført til en sikker server godkendt af NETS, hvor du skal indtaste følgende:
  • Kreditkortnummer
    Udløbsdato
    Kontrolcifre
    Såfremt du ikke udfylder disse felter korrekt, kan butiklouise.dk ikke gennemføre dine varekøb. Herefter trykkes på 'Godkend'. Beløbet trækkes først på din konto, når varen sendes fra butiklouise.dk. Du vil ved modtagelsen af bestillingen få en faktura.
  • Er det sikkert at bestille online?
    Når du har samlet de varer, du ønsker og gerne vil betale, bliver du automatisk omdirigeret til en såkaldt sikker server hos QuickPay. Herfra er al kommunikation mellem dig og serveren krypteret med SSL (Secure Socket Layer)-kryptering. Denne kryptering sikrer, at ingen kan aflytte eller opsnappe de informationer du indtaster. Selve transmissionen er godkendt af NETS, og sikrer dig den størst mulige sikkerhed omkring transaktionen. Når du befinder dig i en sikker zone, vises, i dit browservindue, et lille 'Secure Server'-ikon. I Internet Explorer og Firefox er dette lille ikon en lukket hængelås.
  • Hos butiklouise.dk beder vi dig aldrig om din underskrift eller pinkode. Uanset om du handler på Internettet eller i en traditionel butik gælder det, at det KUN er din underskrift eller pinkode, som i juridisk forstand, kan betragtes som bindende. Hvis nogen misbruger dit kortnummer og kortets udløbsdato, har den pågældende butik pligt til at annullere handelen. Det kan din bank gøre for dig. Det vil sige, at du ikke løber nogen risiko ved at handle hos butiklouise.dk.
  • Bliver jeg nødt til at bestille online?
    At bestille online er den mest sikre og effektive måde for os at håndtere din ordre. Derfor tager vi kun imod ordrer online.
  • Hvornår trækker I pengene?
    Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra butiklouise.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. 

Fragt og levering

  • Kan jeg hente varerne i Jeres butik?
    Ja, det kan du. Du vælger blot "Afhentning i butik" under forsendelse , så er varen reserveret til dig og klar til afhentning (du er så sikker på ikke at køre forgæves). Husk blot din online kvittering.
  • Leveringstid
    Ordrer modtaget inden kl.12.00 afsendes samme dag. Varerne sendes med Postnord til din private adresse fra dag til dag. Du kan vælge at få en email eller SMS når din pakke er klar til afhentning.
    Alle varer leveres så længe lager haves.ButikLouise.dk har en intelligent lagerstyring, så varer kun vises på webshoppen, hvis de er på lager.
    NB: Der tages forbehold for trykfejl, lagerstyringsfejl og prisændringer.
  • Hvad skal jeg betale i fragt?
    Ved leveringmed Post Danmark i Danmark,koster det ikke noget at handle hos butiklouise.dk, vi sender gratis til  din private adresse  i Danmark.
  • Hvad skal jeg betale i fragt uden for Danmark?
    Vi leverer primært til danske kunder bosiddende i Danmark. Hvis du har forelsket dig i en vare og bor udenfor Danmark, kan du kontakte os, så undersøger vi muligheder for om varen mod ekstra betaling kan sendes til dig.
  • Skal jeg betale told på varerne?
    Der kan komme told og afgifter når din ordre skal leveres i et andet land udenfor EU. Disse udgifter skal du selv betale for. Toldreglerne varierer meget fra land til land, så kontakt dine lokale toldmyndigheder hvis du er i tvivl.
  • Beskadiget pakke?
    Er din pakke stærkt beskadiget ved levering skal der reklameres til GLS. Ved synlig beskadigelse bedes du nægte modtagelse. Er pakken allerede modtaget, skal der reklameres hurtigst muligt og gerne samme dag. Husk at modtage med FORBEHOLD. Kontakt butiklouise.dk på [email protected]  - så hjælper vi med reklamationsbehandlingen.
  • Jeg har afgivet en ordre - kan jeg ændre ordren?
    Kun hvis vi ikke har pakket din ordre. Vi pakker hele dagen så vi skal modtage ændringen hurtigst muligt per telefon efter ordreafgivelse, for at det skal kunne lade sig gøre.
  • Jeg har brug for at ændre leveringsadressen på min ordre
    For at kunne ændre adressen på en afgivet ordre skal du skrive til [email protected] med dit ordrenummer og de nødvendig ændringer. Vor kundeservice vil vende tilbage med information, om det var muligt at foretage ændringen.
     

Fortrydelsesret

Hos Butik Louise betaler du selv for din returfragt.

Ved retur varer ringer du bare til os og vi mailer dig et retur label.

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på butiklouise.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

a) har modtaget din vare

b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i en ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via [email protected]  el. tlf. 75836868. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer købt hos butiklouise.dk kan alle returneres med GLS, Post Nord eller andet fragtfirma.


Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug og den returneres i original stand med alle originale mærker.

  • Tilbagebetaling af købsbeløbet
    Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
    Hvis du benytter din fortrydelsesret, refundere vi betaling modtaget fra dig, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
    Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
    Hvis du fortryder, skal varen sendes til: Butik Louise Søndergade 21, 7100 Vejle, Du kan også fortryde ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på samme adresse efter forudgående aftale.
  • Hvad skal jeg sende med tilbage?
    Ved returnering eller ombytning skal du vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder og vedlægge den fremsendte følgeseddel samt kopi af faktura. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav
  • Jeg har brug for at returnere en vare med f.eks. GLS, Post Nord eller lignende operatør
    Pakken sendes til:
    Butik Louise
    Søndergade 21
    7100 Vejle

Bemærk, ved retur ringer du til butikken og vi mailer retur label til dig, medmindre der er tale om en ombytning eller reklamation. Varer sendt til ovenstående returadresse pr. efterkrav vil ikke blive modtaget.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse modtager du en kreidtnota, når penge er ført retur. Ved reklamation vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om det videre forløb i forbindelse med behandlingen af din reklamation.

Hvis der er noget galt med varen (reklamation)
Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på shoebaloo.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

  • Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
    Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen på varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
    Er reklamationen berettiget refundere vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen sendes til: Butik Louise Søndergade 21 , 7100 Vejle. Når du returnere varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Du skal vedlægge kopi af din oprindelige kvittering på købet.
    Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
    Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
  • Der mangler noget i min ordre
    Desværre kan der ske fejl. Hvis du har modtaget din ordre og der mangler en vare, så kontakt os venligst på [email protected] eller tlf. 75836868 og vedlæg dit ordrenummer. Vi vil så undersøge sagen.
  • Jeg har fået det forkerte beløb tilbage
    Uheldigvis sker der fejl. Hvis du mener at du har fået det forkerte beløb tilbage. Kontakt venligst [email protected]  med dit ordrenummer og beløbet du mener at skulle have tilbage.
  • Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
    For at du kan indgå aftale med os på butiklouise.dk har vi brug følgende oplysninger:
    Navn
    Adresse
    Telefonnummer
    E-mailadresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos butiklouise.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Indehaveren for butiklouise.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på butiklouise.dk er indehaver Ole Kristensen. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til butiklouise.dk videregives ellers sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos butiklouise.dk  har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til butiklouise.dk via e-mail [email protected] 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Butik Louise v/Ole Kristensen. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.